powrót do strony głównej
Inicjatywa JEREMIE
Inicjatywa JESSICA






















































































































SYSTEMY OSZCZĘDZANIA ENERGII



Oferta dedykowana do Gmin oraz klientów instytucjonalnych,  dotycząca oświetlenia ulicznego zarządzanego przez Gminy lub zakłady energetyczne. 
 

Inwestycja zwykle zwraca się średnio w okresie 2 lat (w zależności od ceny za energię, długości pracy systemu oświetleniowego i warunków technicznych instalacji)


 


Systemy zarządzania zużyciem energii
z jednego miejsca- bez względu na wielkość
i ilość lokalizacji (zdalny odczyt i analiza zużycia energii z możliwością sterowania). –


Produkt
dedykowany do klientów rozproszonych (sieci sprzedaży detalicznej, tablice reklamowe, systemy sygnalizacji świetlnej).
Poprzez zastosowanie systemu klient uzyskuje możliwość oszczędzania poprzez
monitoring zużycia, zdalne włączanie/ wyłączanie zasilania, odejście od ryczałtowego rozliczania zużycia energii poprzez możliwość zdalnego odczytu liczników z miejsc trudno dostępnych
(np. tablice reklamowe).
REWITALIZACJA

Wraz ze współpracującymi z naszą firmą ekspertami, z powodzeniem możemy Państwu zaoferować także zakres usług obejmujący zarówno moduły szkoleniowe, jak i przygotowanie dokumentacji w zakresie:

  • Studiów wykonalności oraz wniosków aplikacyjnych z zakresu rewitalizacji
  • Przestrzennych i społecznych aspektów rewitalizacji
  • Dobrych praktyk w ramach rewitalizacji
  • Lokalnych Programów Rewitalizacji

Nasi eksperci branżowi i uprawnieni inżynierowie gwarantują także:

  • Przygotowanie dokumentacji technicznej: od koncepcji programowo- przestrzennej i PFU poprzez  projekt budowlany, wykonawczy, STWiOR, kosztorysy inwestorskie,  aż po etap uzyskania wymaganych prawem pozwoleń i decyzji.
  • Przeprowadzenie postępowań administracyjnych w celu uzyskania decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę lub ZRID dla inwestycji (w tym EURO 2012 oraz kolejowych, lotniskowych drogowych – krajowych i wojewódzkich).
  • Przeprowadzenie konsultacji społecznych dla strategii i programów operacyjnych
Współpracujemy stale z kilkunastoma  ekspertami o bardzo bogatym doświadczeniu we współpracy z podmiotami publicznymi w zakresie realizacji projektów dotyczących:
  • kultury, edukacji i rewitalizacji (3 ekspertów o doświadczeniu międzynarodowym)
  • rozwiązań  ICT (ekspert z wykazem ok. 300 realizacji portali i innych rozwiązań informatycznych dla gmin)
  • termomodernizacji (certyfikowany ekspert WFOiŚ w Katowicach)
  • ciepłownictwo, energetyka (ekspert branżowy) 
  • gospodarka wodno-ściekowa i drogowa  i inne

 GOSPODARKA WODNO-ŚCIEKOWA

Gospodarka odpadami 

Badanie strat wody w sieciach wodociągowych
Projekty systemów odprowadzania i oczyszczania ścieków

DOKUMENTY   STRATEGICZNE

 Plan Rozwoju Lokalnego

Dokument o charakterze programującym zadania inwestycyjne samorządu.

Przygotowanie Planu Rozwoju Lokalnego obejmuje następujące etapy:

etap I - Charakterystyka
Zgromadzenie danych i informacji, ich analiza - przygotowanie raportu o projektach jakie mają być realizowane na terenie gminy/powiatu w perspektywie najbliższych kilku lat.
etap II - Systematyzacja
Przeprowadzenie analizy zgodności zamierzeń gminy w zakresie planowanych inwestycji mających być współfinansowane z Funduszy Strukturalnych z Narodowym i Wojewódzkim Planem Rozwoju oraz Regionalnym Programem Operacyjnym.

etap III - Opracowanie finansowania planowanych projektów

Opracowanie montażu finansowego określającego źródła pozyskania przez gminę/powiat środków zewnętrznych na finansowanie planowanych inwestycji wynikających z wcześniej usystematyzowanych projektów oraz określenie możliwości pozyskania środków na pokrycie tzw. udziału własnego.


Strategia rozwoju 

Strategia to długofalowa wizja rozwoju jednostki samorządu terytorialnego obejmująca perspektywę 15-20 lat.
W przygotowaniu planu uczestniczą zarówno przedstawiciele władz lokalnych (członkowie Zarządu, radni, sołtysi) jak i przedstawiciele miejscowego kapitału oraz aktywni mieszkańcy regionu.

Proponujemy Państwu sporządzenie dokumentu lub jego uaktualnianie, aby jego zapisy pozawalały skutecznie ubiegać o fundusze unijne.

Przygotowanie Strategii obejmuje następujące etapy:
etap I - Charakterystyka
Zgromadzenie danych i informacji, ich analiza - przygotowanie raportu o stanie gminy.

etap II
- Konsultacje
Przeprowadzenie otwartych konsultacji z lokalną społecznością w celu przygotowania analizy mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń środowiska (analiza SWOT) lokalnego. Wypracowanie głównych kierunków rozwoju gminy.

etap III
- Cele zrównoważonego rozwoju
Sformułowanie celów strategii, ich struktury oraz współzależności. Określenie listy zadań strategicznych z uwzględnieniem jednostek odpowiedzialnych za ich wdrożenie.


Strategia rozwoju nie powinna zawierać precyzyjnej listy konkretnych inwestycji do realizacji, ponieważ z definicji jest to domeną Wieloletnich Planów Inwestycyjnych, czy Planów Rozwoju Lokalnego.   Tak szczegółowe informacje mogą być umieszczane tylkow dokumentach, które zawierają stale aktualizowane plany finansowe.
Popełnienie takiego błędu powoduje, że strategia bardzo szybko traci swoją aktualność.


Strategia powinna zawierać następujące elementy:
  • Diagnozę jednostki samorządowej tzn. analizę społeczno-ekonomiczną;

  • Analizę otoczenia konkurencyjnego tzn. określenie pozycji jednostki w otoczeniu innych konkurujących z nią jednostek samorządowych;

  • Zdefiniowanie wizji rozwoju;

  • Zbiór analiz strategicznych, a w tym np.:

    • Analizę SWOT, czyli silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń jednostki,

    • Analizę PEST uwzględniającą wpływ polityki, ekonomii, kwestii społecznych i rozwoju technologicznego na rozwój jednostki;

    • Inne analizy macierzowe pozwalające na dokładniejsze zbadanie wybranych zagadnień;

    • Bilans strategiczny pozwalający na wskazanie problemów do rozwiązania i wybór optymalnej drogi rozwoju;

  • Zdefiniowanie misji oraz głównych celów strategicznych jednostki;

  • Wskazanie listy programów do realizacji w przyszłych okresach.
 poczatek_strony


Zintegrowany Program Rozwoju Gminy

Dokument służący obiektywnej i krytycznej ewaluacji dotychczasowych działań podjętych przez samorząd z zakresu absorpcji funduszy europejskich, wskazuje kierunki rozwoju oraz prognozuje skuteczność aplikowania.

Zawiera:
*Wstępny audyt jednostki
*Diagnozę stanu
*Wieloletni Plan Inwestycyjny
*Wieloletni Plan Finansowy
*Analizę SWOT
*Program Pozyskiwania Środków

Strategia Społecznego Rozwoju Gminy/Powiatu


Obowiązkowy dokument wynikający z Ustawy o Pomocy Społecznej z dnia 12 marca 2004. Dokument, zgodnie z Ustawą, obligatoryjnie muszą posiadać wszystkie samorządy wypełniające zadania własne w ramach szeroko rozumianej gminnej polityki społecznej.

Gminna Strategia ma stanowić podstawę do ubiegania się o środki na zadania usadowione w szeroko pojętym sektorze polityki społecznej, a mające być finansowane ze źródeł Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

          Przygotowanie Strategii Społecznego Rozwoju Gminy/Powiatu obejmuje:


* analizę sytuacji demograficznej oraz społecznej JST (jednostki samorządu terytorialnego)
* skatalogowanie podstawowych przedsięwzięć i projektów związanych z szeroko pojętym sektorem społecznym
* wpisanie Strategii w kontekst dokumentów nadrzędnych i programowych
* Narodowy Plan Rozwoju (sekcja społeczna)
* Program Rozwoju Województwa (sekcja społeczna)
* Program Rozwoju Lokalnego (sekcja społeczna)
* skonstruowanie kart projektów społecznych realizowanych przez JST w latach 2007-2013
* opracowanie systemu ewaluacji oraz monitoringu (ocena ex-ante oraz ocena ex-post)
* opracowanie planu finansowania przedsięwzięć i projektów w ramach Strategii Społecznego Rozwoju Gminy/Powiatu
poczatek_strony

Program Ochrony Środowiska
Dokument planowania strategicznego, wyrażający cele i kierunki polityki ekologicznej samorządu i określającym wynikające z niej działania.
Tak ujęty Program będzie wykorzystywany jako: główny instrument strategicznego zarządzania powiatem/gminą w zakresie ochrony środowiska, podstawa tworzenia programów operacyjnych i zawierania kontraktów z innymi jednostkami administracyjnymi i podmiotami gospodarczymi, przesłanka konstruowania budżetu powiatu/gminy, płaszczyzna koordynacji i układ odniesienia dla innych podmiotów polityki ekologicznej, podstawa do ubiegania się o fundusze celowe.

Raport (Ocena) oddziaływania na środowiskoa

Raport oddziaływania na środowisko jest dokumentem wymaganym jako uzupełnienie wniosku w przypadku ubiegania się o środki UE i fundusze krajowe dla inwestycji dotyczących grupy przedsięwzięć, które podlegają procedurze uzyskania określonych właściwymi przepisami pozwoleń.


Raport Oddziaływania na Środowisko jest opracowaniem powstającym w wyniku szczegółowej analizy wpływu przedsięwzięcia na środowisko, tzw. Oceny Oddziaływania na Środowisko (OOŚ). Ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (OOŚ) to sformalizowana procedura prowadzona w ramach postępowania administracyjnego, której celem jest wydanie decyzji zezwalających na realizację określonych inwestycji.



Plan Zagospodarowania Odpadów w powiecie/gminie
Zakres prac obejmuje opracowanie Planu Zagospodarowania Odpadów na terenie powiatu lub gminy jako zadanie obligatoryjne dla samorządów gminnych, powiatowych i wojewódzkich wynikające z zobowiązań akcesyjnych Polski określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 09.04.2004 r. ( Dz.U nr 66 poz . 620 )

Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego

Oferta opracowania dokumentu obejmuje:
* charakterystykę obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej-komunikacyjnej na obszarze
     miasta 
i obszaru funkcjonalnie powiązanego z miastem
 *  zasięg terytorialny planu (wyznaczenie granic) i uzasadnienie (obligatoryjnie)

*  powiązanie projektu z:
*celami strategicznych dokumentów dotyczących rozwoju
   przestrzenno-społeczno-gospodarczego miasta

*zakresem transportu publicznego realizowanego w latach ubiegłych z działaniami    
   planowanymi na lata następne - uzasadnienie integracji proponowanych projektów  
   wewnątrz i pomiędzy różnymi środkami komunikacji zbiorowej (dla zintegrowanych  
   planów rozwoju transportu publicznego)

*zakresem transportu publicznego z innymi działaniami przestrzenno- społeczno-
    gospodarczymi realizowanymi na terenie miasta/gminy/powiatu/województwa
---oczekiwane wskaźniki osiągnięć planu
---plan finansowy na lata 2007-2013
---system wdrażania
---sposoby monitorowania, oceny i komunikacji społecznej
poczatek_strony


Program Rewitalizacji Obszarów Miejskich

Bardzo duży obszar zadaniowy, który - dobrze przygotowany - przynieść może samorządowi realizację określonych inwestycji wykraczających daleko poza wymiar szeroko rozumianej infrastruktury (np.: budownictwo społeczne, domy opieki społecznej, etc.) 

Oferta stworzenia Programu Rewitalizacji Obszarów Miejskich obejmuje opracowanie dokumentu zawierającego:

  • charakterystykę obecnej sytuacji urbanistycznej i planistycznej mieście i występujące tu główne obszary problemowe
  • nawiązanie do strategicznych dokumentów programujących dotyczących rozwoju przestrzenno-społeczno-gospodarczego miasta lub regionu
  • założenia programu rewitalizacji
  • planowane działania w latach 2007-2013
  • system wdrażania
  • sposoby monitorowania, oceny (ewaluacji) i komunikacji społecznej

Program Rewitalizacji Obszarów Poprzemysłowych i Program Rewitalizacji Obszarów Powojskowych


Podobnie jak w przypadku Programu Rewitalizacji Obszarów Miejskich, obowiązek ich
przygotowania spoczywa na samorządach. Oferta przygotowania Programu Rewitalizacji Obszarów Poprzemysłowych obejmuje:
  • charakterystykę obecnej sytuacji na terenie gminy/powiatu
  • nawiązanie do strategicznych dokumentów dotyczących rozwoju przestrzenno-społeczno-gospodarczego terenu, który ma zostać poddany rewitalizacji
  • założenia programu rewitalizacji
  • plan działań przestrzennych (techniczno materialnych) w latach 2007-2013
  • system wdrażania wybór prawnej formy zarządzania programem
  • sposoby monitorowania, oceny i komunikacji społecznej
poczatek_strony

 biuro@euro-doradca.pl


tel. fax  (032) 778- 42-14
516-024-122

Eurodoradca sp. z  o.o.

44-100 Gliwice,  ul. Łużycka 16,
pokój 118 
































































































































































              Autor strony Ewa Michałek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone ©2005-2013