Oferta
dedykowana do Gmin oraz
klientów instytucjonalnych,
dotycząca oświetlenia ulicznego
zarządzanego przez Gminy lub zakłady energetyczne.
Inwestycja zwykle
zwraca się średnio w okresie 2 lat (w zależności od ceny za energię,
długości
pracy systemu oświetleniowego i warunków technicznych
instalacji)
Systemy zarządzania
zużyciem energii
Systemy zarządzania zużyciem energii
z jednego miejsca- bez względu na wielkość
i ilość lokalizacji (zdalny odczyt i analiza zużycia energii z
możliwością sterowania). –
Produkt dedykowany
do klientów rozproszonych (sieci sprzedaży detalicznej,
tablice reklamowe, systemy sygnalizacji świetlnej).
Poprzez zastosowanie systemu klient uzyskuje możliwość oszczędzania
poprzezmonitoring zużycia, zdalne włączanie/ wyłączanie
zasilania, odejście od ryczałtowego rozliczania zużycia energii poprzez
możliwość zdalnego odczytu liczników z miejsc trudno
dostępnych
(np. tablice reklamowe).
REWITALIZACJA
Wraz ze
współpracującymi z naszą firmą ekspertami, z powodzeniem możemy Państwu
zaoferować także zakres usług obejmujący zarówno moduły szkoleniowe, jak i
przygotowanie dokumentacji w zakresie:
Studiów wykonalności oraz wniosków aplikacyjnych
z zakresu rewitalizacji
Przestrzennych i społecznych aspektów
rewitalizacji
Dobrych praktyk w ramach rewitalizacji
Lokalnych Programów Rewitalizacji
Nasi eksperci branżowi i
uprawnieni inżynierowie gwarantują także:
Przygotowanie dokumentacji technicznej: od
koncepcji programowo- przestrzennej i PFU poprzez projekt budowlany, wykonawczy, STWiOR,
kosztorysy inwestorskie, aż po etap
uzyskania wymaganych prawem pozwoleń i decyzji.
Przeprowadzenie postępowań administracyjnych w
celu uzyskania decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę lub ZRID
dla inwestycji (w tym EURO 2012 oraz kolejowych, lotniskowych drogowych – krajowych
i wojewódzkich).
Przeprowadzenie konsultacji społecznych dla
strategii i programów operacyjnych
Współpracujemy stale z
kilkunastoma ekspertami o bardzo bogatym doświadczeniu we współpracy z
podmiotami publicznymi w zakresie realizacji projektów
dotyczących:
kultury, edukacji i rewitalizacji (3 ekspertów o doświadczeniu międzynarodowym)
rozwiązańICT (ekspert z wykazem ok. 300 realizacji portali i innych
rozwiązań informatycznych dla gmin)
termomodernizacji (certyfikowany ekspert WFOiŚ w
Katowicach)
ciepłownictwo, energetyka (ekspert branżowy)
gospodarka wodno-ściekowa i
drogowai inne
GOSPODARKA WODNO-ŚCIEKOWA
Gospodarka
odpadami
Badanie strat wody w sieciach
wodociągowych
Projekty
systemów
odprowadzania i oczyszczania
ścieków
DOKUMENTY
STRATEGICZNE
Plan
Rozwoju Lokalnego
Dokument o charakterze programującym
zadania
inwestycyjne samorządu.
Przygotowanie
Planu Rozwoju Lokalnego obejmuje następujące etapy:
etap
I - Charakterystyka
Zgromadzenie
danych i informacji, ich analiza - przygotowanie raportu o
projektach jakie mają być realizowane na terenie gminy/powiatu w
perspektywie najbliższych kilku lat.
etap
II - Systematyzacja
Przeprowadzenie
analizy zgodności zamierzeń gminy w zakresie
planowanych inwestycji mających być współfinansowane z
Funduszy
Strukturalnych z Narodowym i Wojewódzkim Planem Rozwoju oraz
Regionalnym
Programem Operacyjnym.
etap
III - Opracowanie
finansowania planowanych projektów
Opracowanie montażu finansowego
określającego źródła
pozyskania przez
gminę/powiat środków zewnętrznych na finansowanie
planowanych
inwestycji wynikających z wcześniej usystematyzowanych
projektów oraz
określenie możliwości pozyskania środków na
pokrycie tzw. udziału własnego.
Strategia
rozwoju
Strategia to długofalowa wizja
rozwoju jednostki samorządu terytorialnego
obejmująca perspektywę 15-20 lat.
W przygotowaniu planu
uczestniczą
zarówno przedstawiciele władz lokalnych (członkowie Zarządu,
radni,
sołtysi) jak i przedstawiciele miejscowego kapitału oraz aktywni
mieszkańcy regionu.
Proponujemy Państwu sporządzenie
dokumentu lub
jego uaktualnianie, aby jego zapisy pozawalały skutecznie
ubiegać o fundusze unijne.
Przygotowanie Strategii obejmuje
następujące etapy:
etap I - Charakterystyka
Zgromadzenie danych i informacji, ich analiza - przygotowanie raportu o
stanie gminy.
etap II - Konsultacje
Przeprowadzenie otwartych konsultacji z lokalną społecznością w celu
przygotowania analizy mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń
środowiska (analiza SWOT) lokalnego. Wypracowanie głównych
kierunków
rozwoju gminy.
etap III - Cele
zrównoważonego rozwoju
Sformułowanie celów strategii, ich struktury oraz
współzależności.
Określenie listy zadań strategicznych z uwzględnieniem jednostek
odpowiedzialnych za ich wdrożenie.
Strategia rozwoju nie
powinna zawierać precyzyjnej listy konkretnych inwestycji do
realizacji, ponieważ z
definicji jest to domeną Wieloletnich Planów Inwestycyjnych,
czy
Planów Rozwoju Lokalnego. Tak
szczegółowe
informacje mogą być umieszczane tylkow dokumentach, które
zawierają stale aktualizowane plany finansowe.
Popełnienie takiego błędu powoduje, że strategia bardzo szybko traci
swoją aktualność.
Strategia powinna zawierać następujące elementy:
Diagnozę
jednostki samorządowej tzn. analizę społeczno-ekonomiczną;
Analizę
otoczenia konkurencyjnego tzn. określenie pozycji jednostki w
otoczeniu innych konkurujących z nią jednostek samorządowych;
Zdefiniowanie
wizji rozwoju;
Zbiór
analiz strategicznych, a w tym np.:
Analizę
SWOT, czyli silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń jednostki,
Analizę
PEST uwzględniającą wpływ polityki, ekonomii, kwestii społecznych i
rozwoju technologicznego na rozwój jednostki;
Inne
analizy macierzowe pozwalające na dokładniejsze zbadanie wybranych
zagadnień;
Bilans
strategiczny pozwalający na wskazanie problemów do
rozwiązania i wybór optymalnej drogi rozwoju;
Zdefiniowanie
misji oraz głównych celów strategicznych
jednostki;
Wskazanie
listy programów do realizacji w przyszłych
okresach.
Zintegrowany
Program Rozwoju Gminy
Dokument służący
obiektywnej i krytycznej ewaluacji dotychczasowych działań podjętych
przez samorząd z zakresu absorpcji funduszy europejskich, wskazuje
kierunki rozwoju oraz prognozuje skuteczność aplikowania.
Zawiera:
*Wstępny
audyt jednostki
*Diagnozę
stanu
*Wieloletni
Plan Inwestycyjny
*Wieloletni
Plan Finansowy
*Analizę
SWOT
*Program Pozyskiwania Środków
Strategia
Społecznego Rozwoju
Gminy/Powiatu
Obowiązkowy
dokument wynikający z Ustawy o Pomocy Społecznej z dnia 12 marca 2004.
Dokument, zgodnie z Ustawą, obligatoryjnie muszą posiadać wszystkie
samorządy wypełniające zadania własne w ramach szeroko rozumianej
gminnej polityki społecznej.
Gminna Strategia ma stanowić podstawę do ubiegania się o środki na
zadania usadowione w szeroko pojętym sektorze polityki społecznej, a
mające być finansowane ze źródeł Europejskiego Funduszu
Społecznego.
Przygotowanie
Strategii Społecznego Rozwoju Gminy/Powiatu
obejmuje:
* analizę
sytuacji demograficznej oraz społecznej JST (jednostki samorządu
terytorialnego)
* skatalogowanie
podstawowych przedsięwzięć i projektów związanych z szeroko
pojętym sektorem społecznym
* wpisanie
Strategii w kontekst dokumentów nadrzędnych i programowych
* Narodowy
Plan Rozwoju (sekcja społeczna)
* Program
Rozwoju Województwa (sekcja społeczna)
* Program
Rozwoju Lokalnego (sekcja społeczna)
* skonstruowanie
kart projektów społecznych realizowanych przez JST w latach
2007-2013
* opracowanie
systemu ewaluacji oraz monitoringu (ocena ex-ante oraz ocena ex-post)
* opracowanie
planu finansowania przedsięwzięć i projektów w ramach
Strategii Społecznego Rozwoju Gminy/Powiatu
Program
Ochrony Środowiska
Dokument
planowania strategicznego, wyrażający cele i kierunki polityki
ekologicznej samorządu i określającym wynikające z niej działania.
Tak ujęty Program będzie wykorzystywany
jako: główny instrument
strategicznego zarządzania powiatem/gminą w zakresie ochrony
środowiska, podstawa tworzenia programów operacyjnych i
zawierania
kontraktów z innymi jednostkami administracyjnymi i
podmiotami
gospodarczymi, przesłanka konstruowania budżetu powiatu/gminy,
płaszczyzna koordynacji i układ odniesienia dla innych
podmiotów
polityki ekologicznej, podstawa do ubiegania się o fundusze celowe.
Raport
(Ocena) oddziaływania na środowiskoa
Raport
oddziaływania na środowisko jest dokumentem wymaganym jako
uzupełnienie wniosku w przypadku ubiegania się o środki UE i fundusze
krajowe dla inwestycji dotyczących grupy przedsięwzięć,
które podlegają procedurze uzyskania określonych właściwymi
przepisami pozwoleń.
Raport Oddziaływania na Środowisko jest opracowaniem powstającym w
wyniku szczegółowej analizy wpływu przedsięwzięcia na
środowisko, tzw. Oceny Oddziaływania na Środowisko (OOŚ). Ocena
oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (OOŚ) to sformalizowana
procedura prowadzona w ramach postępowania administracyjnego,
której celem jest wydanie decyzji zezwalających na
realizację określonych inwestycji.
Plan
Zagospodarowania Odpadów w powiecie/gminie
Zakres prac
obejmuje opracowanie Planu Zagospodarowania Odpadów na
terenie powiatu
lub gminy jako zadanie obligatoryjne dla samorządów
gminnych,
powiatowych i wojewódzkich wynikające z zobowiązań
akcesyjnych Polski
określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska
z 09.04.2004 r. ( Dz.U
nr 66 poz . 620 )
Zintegrowany
Plan Rozwoju Transportu Publicznego
Oferta opracowania dokumentu obejmuje:
*
charakterystykę
obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej-komunikacyjnej na obszarze
miasta i obszaru funkcjonalnie powiązanego z
miastem
* zasięg terytorialny planu (wyznaczenie
granic) i uzasadnienie (obligatoryjnie) * powiązanie projektu z:
*celami strategicznych dokumentów dotyczących rozwoju
przestrzenno-społeczno-gospodarczego miasta *zakresem
transportu publicznego realizowanego w latach ubiegłych z działaniami
planowanymi na lata następne -
uzasadnienie integracji
proponowanych projektów
wewnątrz i pomiędzy
różnymi środkami
komunikacji zbiorowej (dla zintegrowanych
planów rozwoju
transportu
publicznego) *zakresem
transportu publicznego z innymi działaniami przestrzenno- społeczno-
gospodarczymi realizowanymi na terenie
miasta/gminy/powiatu/województwa
---oczekiwane wskaźniki osiągnięć planu ---plan finansowy na lata 2007-2013 ---system wdrażania ---sposoby monitorowania, oceny i
komunikacji społecznej
Program
Rewitalizacji
Obszarów Miejskich
Bardzo duży obszar
zadaniowy, który
-
dobrze przygotowany - przynieść może samorządowi realizację określonych
inwestycji wykraczających daleko poza wymiar szeroko rozumianej
infrastruktury (np.: budownictwo społeczne, domy opieki społecznej,
etc.)
Oferta stworzenia
Programu Rewitalizacji Obszarów Miejskich
obejmuje opracowanie dokumentu zawierającego:
charakterystykę
obecnej sytuacji urbanistycznej i planistycznej mieście i występujące
tu główne obszary problemowe
nawiązanie
do
strategicznych dokumentów programujących dotyczących rozwoju
przestrzenno-społeczno-gospodarczego miasta lub regionu
założenia
programu rewitalizacji
planowane
działania w latach 2007-2013
system
wdrażania
sposoby
monitorowania, oceny (ewaluacji) i komunikacji społecznej
Program
Rewitalizacji Obszarów Poprzemysłowych i Program
Rewitalizacji Obszarów Powojskowych
Podobnie jak w przypadku Programu Rewitalizacji Obszarów
Miejskich,
obowiązek ich
przygotowania spoczywa na samorządach. Oferta
przygotowania Programu Rewitalizacji Obszarów
Poprzemysłowych obejmuje:
charakterystykę
obecnej sytuacji na terenie gminy/powiatu
nawiązanie
do
strategicznych dokumentów dotyczących rozwoju
przestrzenno-społeczno-gospodarczego terenu, który ma zostać
poddany
rewitalizacji
założenia
programu rewitalizacji
plan
działań przestrzennych (techniczno materialnych) w latach 2007-2013
system
wdrażania wybór prawnej formy zarządzania programem
sposoby
monitorowania, oceny i komunikacji społecznej